Thursday, September 8, 2011

disebalik keriangan berhari raya namun masih ada kedukaannya..

selamat hari raya buat semua...tahun ni semua adik beradik aku balik beraya...pertama kalinya kami mengenakan theme tok raya...PURPLE...my sis yg plih...keriuhan bmula bila abg2 aku balik...mmg kecoh trs jd uma ni dgn sume ank2 sedara..pulak 2 abg2 aku ni bwk balik mercun..abis perang mercun kt kwsn kmpg aku ni...bperang dgn jiran sblh n depan uma...smpikn pgumuman ry pon xdgr...kwsn kmpg terang bderang sb sume pakat2 pasang pelita...wah meriahnye...tp dsebalik kmeriahan ni msih ade duka...MAK...knp mak asik xcht jer...sjk mggu akhir puasa mak demam xkebah2...mkn ubat n g hospital pon xjd pape gak...pg rye mak nmpk lesu tp mk msh ade smgt sbb anak2 sume di sekeliling die...pg ry adat bmaafan diteruskn spt tahun2 sblm ni...namun pg 2 ati sume sayu..msg2 mgalirkn airmata..xtau la np sume ati jd sebak..mak yg sntiasa tabah pon mgalirkn airmata...utk kesekian kalinye mak mnitiskn airmata seorg ibu dhadapn ank2 n suami..mak knp ye??? mak mmelokku n minta aku bsabar...trsa khgtn plokn seorg ibu yg pnoh ksh syg...ergg sdeynye...adeh da xnk pk la nt btmbh sdey...pg 2 kami bgambar sekeluarga...den g brye kt uma jiran2...byk'y aku mkn rendg..ms pose mud nk mkn cm hlg dsbbkn bbpe pkra...smpi trn 6kg hihi...den ps rye ni xtau da la plak....ari ry p1 kje bjln rye uma org je smpi ke mlm....msok second day kami g jerantut..uma tbuka kwn akk n uma sedara kt jgke 2...nk bwk mk g sepital swsta tp sume ttop...sian mak...msih xcht2 ag...ya Allah sembuhkan la ibuku ni...mak byk brehat je n mtk kami wkilkn mak g brye uma sdra mara..tkot nt ade yg tkecik ati....hurmm tahun ni pye rye byk btol dugaan...sbr jela..Tuhan sntsa bsma dgn org2 yg sbr...k la nt stop da...ni antara pic yg ade...

 familyku

 abang on n kuage

 kakak n anak2

 kami 4 beradik

 ibu segala2nye..

udin n kuage

No comments:

Post a Comment