Monday, September 30, 2013

Bersalah...

Cerita dye, aku nak tulis kisah pergi hiking gunung brinchang sebenarnya dulu tapi memandangkan rasa bersalah yg teramat mendalam ke pelusuk jantung aku so aku tulis entry pasal ni dulu. Kisahnya semalam aka 29.09.2013 hari konvo akak aku kat pwtc.
 
Memandangkan abah and mak tak dapat datang sebab kaki abah tak pulih lagi dari jatuh hari tu dan 2,2 org abg aku kerja so aku je la yg bertanggungjawab sepenuhnya utk menghadirkan diri ke majlis persindangan convocation akak aku tu and aku pon mmg da janji dgn akak aku yg aku akan dtg walau camne sekalipon aku penat hiking. Memang aku dah set alarm pukul 6 pagi nak bangun siap2 g kl sana. Tapi memandangkan malam tu aku sampai rumah dari balik hiking kat cameron pukul 3 pagi tahu? Aku ni secara umumnye dah 2 hari tak tido, betapa gigih dan gagahnya la aku punya nak sangat g hiking tu. So bila jumpa bantal tu dye punye tak sedar jgn cakap la, itu kalau flat roboh pon aku nyenyak lagi mungkin.
 
Dan memandangkan aku punya tahap kesedaran tu ialah tatkala matahari dah meninggi ke tahap maksima, kol 2 lebih aku baru terbuka matanya. Terus bangun macam kena sengat tebuan, gile jantung kalah berdegup lari pecut. Tengok henpon giler banyak mis kol. Abah, akak, abang n pakcik semua kol aku. Hah?? Gile tak cuak. Terus kol abah and dengan muke sememeh tu terus kena marah, lepas telinga da mendidih dgn amarah abah sambung pulak dgn mak. Aku? Hurm redha sambil air mata da start bertakung.
 
Aku duduk tersandar sambil pikir ape nak kena buat. Menangis tu toksah cakap la serupa kene rotan 800 juta kali. Mesej akak tanye dekat mane sbb nak kol mmg takde nyawa rasenye punye takot tu. Yela kalau aku pon akan terasa yg amat bile konvo kite takde satu pon ahli family yg dtg, aku ni 2 kali konvo dgn anak2 akak aku heret dtg. Ape punya adik la aku ni, kesian akak n abg2 aku.
 
Masa ni aku blur yg ampun sb tak tahu nak mengadu dekat sape. Tengah teresak2 serupa budak kecik menangis tak dapat coklat tu aku terlintas nak kol tiqah je tapi dye pulak ade presentation tym tu. Haih mmg menangis sayu sesorang la sampai petang tu. Pastu tiqah suruh kol balik and baru cakap sepatah 2 kata si rosal kol. Hurm kiranye mengadu pd rosal dlu la sebelum tiqah and kebetulan pon mmg dye tau harini aku patut g konvo akak.
 
So otak pikir nk g mintak maap sambil kata2 dorongan tiqah n rosal so aku dgn tabahnye plan ke kl petang tu nk jumpe akak n mintak maaf, nasib dye belom balik phg lagi. Gigih pegi cari bunga dulu buat ayat memujuk jap lagi. Then terus g kl sama sekali rosal, haha ini sebabnye da janji nak kuar sblm dye terbang ke China 8 hari T__T lamenye...
 
Otw pergi toksah cakap jantung ni rasa mcm hape ntah dah tak peduli sape kat sebelah ni. Tunggu akak depan sogo and bila dye sampai first thing terus capai tangan dye mintak maaf. Drama airmata jugak la kisahnye dekat tepi sogo ni. Tapi dah tak peduli sb tau aku mmg bersalah gile. Drama nye sampai pukol 9 malam la dan settle bab akak dtg pulak rasa bersalah dekat rosal. Dye punye schedule haritu dye kne jumpe 3 janji, aku ni sepatutnye kol 8mlm tp da kidnap dulu kol 6 ptg so huru hara jugak dye punye schedule. Kesian sb kne arrange balik. Lepas tu tak dan pon nak makan ke ape ke, kirenye semata2 teman g jumpa akak je la. Lagi bersalah yg teramat bile janji dye yg kol 9 tu last2 dye cancelkan. Aaaaaaaa ape nazmira dah buat ni.
 
Terdiam sampai ke sudah la hari tu sbb takot kalau cakap pape lagi nanti lagi tambah kesalahan yg ada. Kesian org tu nak ke China lepas tu mesti banyak lagi preparation nak d siapkan malam tu tp aku ni la terjebakkan dye dalam salah aku. Haih sorry kamu...tapi dye as always chill n no probs. Hurmmm. Dan today jap g flight dye da ke sana so selamat berjaya d negara org, do ur best in ur competation. Me? Aaa sedey pulak kne tinggal kah3. Semoga minggu ni cepat berlalu :)
 
Karangan aku ni takde mengambarkan kesedihan aku sgt tp kpd rasa bersalah aku pd 2 insan ni, hurm berdosa sangat2 rasa tapi harap dah di ampunkan lah. Memandangkan kepala otak dah sakit tak tahu la penangan ape so nak cop dulu. Nanti baru aku sambung cerita hiking balik.
 
p/s: post kali ni terkeluar dari landasan outdoor, tertouching kejap.
 
 

No comments:

Post a Comment