Wednesday, December 26, 2012

Matang..

Hoi! Eh salam!! Erm erm benanye aku nak cakap apasal dunia sekarang cepat je ea mase berlalu. Dia berlari pecut ea? Kemain sekejap cerah sekejap gelap and sedo2 dah last week of 2012 weyh. Ape cer? Matlamat and azam 2012 da tercapai belom? Haa aku ade yang da tercapai ade yang belom. Yang da tercapai aku berjaya konvo, dapat kerja and beli asset pertama. Yang belom capai lagi tu nak jadi matang. Haha macam bebudak lagi otak ni berpikir.

Apasal aku cakap camtu? Sebab sesikit sampai timing dye, otak suh hati yang pikir. Kalo suh hati yang pikir tau nak menyakitkan hati je. Nampak beno hati ni banyak bintik2 hitam. Haih aku rasa nak operate hati ni pastu basuh dengan air zam-zam. Kasik bersih sikit. Haha sengal.

Takpela at least 2012 aku dah start bina hidup aku sendiri and tak payah nak menyusahkan duet mak bapak lagi. Cuma takkan termampu nak bayar pengorbanan diorng tu la. Tapi alhamdulillah. Syukur jugak sebab 2012 buat hidup aku lagi rapat dengan family sebab sebelum ni tym belaja dok ke hulu ke hilir tak berhenti. Orang bizi la konon kat uitm tu. Phui! Tapi sekarang asal aku free je weekend mesti start enjin kereta balik kampung. Syookkk!!

So aku nak build azam untuk next year pulak, biar jadi solehah dari sekarang. Kene pikir kutip bekalan akhirat jugak weyh. Kalo Tuhan bagi nyawa lagi itu bukan untuk buat azam dunia je kena buat azam akhirat jugak. Mati tak tau bila. Surprise! So lebih baik get ready setiap masa. Amboi! Seram pulak cite pasal mati2 ni yelah sebab bekalan ni tak penah nak cukup lagi kan. *insaf*


No comments:

Post a Comment