Thursday, October 11, 2012

Weekend..

Sebenarnye minggu ni adalah minggu paling tak bersemangat nak pegi keje. Kenapa? Ha sebab otak dah ke tempat laen la ni, dah sampai Jeram Besu agaknye la. Sekali lagi weekend ni aku akan jumpe antara 2 sayang aku. Amboi kemain kite ye, tiap2 minggu berjumpe. Lol dah name pon sayang, haruslah kan. Last week jumpe lepak2 sekejap je dekat secret yang mane hentam charge aku makan 2 slice indulgence, phui!

Weekend kali ni lain sikit sebab nak pegi tour ala2 outdoor gitu. Naik 4wd masok utan, wah lame gile aku tak naik 4wd ni. Last naik 4wd MFM je tu pon on road. Kalo betol2 off road mase g Selai, Johor and aku admit memang best gile la sebab kitorg g challenges waktu malam sambil memburu. 4wd pulak siap sangkut dekat tanah lecak dalam hujan. Perghhh adventure rase and kepakaran MFM terserlah ketika itu. Haha puji sat! Okbai.

Berbalik kepada planning weekend ni, kitorang pegi 2 kete bertotal 9 pax. Hari2 aku masuk opis keje aku, ika and tiqa dok update pasal ni je. Haha seronok berdiskusi sampai keje tak jalan. Ni dah hari Khamis bermakna hanya tinggal sehari lebih je lagi. Moga dipermudahkan.

Setakat ni hampir 50% planning dah settle, juz tunggu harinye tibe je. Aku ni sekejap lagi dah kena buat list untuk ika beli barang and prepare pape yg patut. Yela dye tu bz pike sal keje la kawen la. Eh macam la aku tak bz. Ikotkan nak buat masak simple je, tapi malam tadi dan2 la rean pulak demand nak BBQ. Ok layan nasib aku ade sume set BBq ni, takdehal la sangat pon.

Alang2 aku dah bukak cite sal oudoor ni meh aku share keperluan asas kalo korang pergi utan. Based on activities k, ade hiking, camping or juz g waterfall. So pike mane yang perlu dan bersesuaian la.
        1. Pakaian yg secukupnya
        2. Pakaian dalam
        3. Pakaian solat
        4. Jaket
        5. Rain coat
        6. Alatan mandi
        7. Kain sarung
        8. Kasut / but
        9. Khemah
        10. Ponco
        11. Sleeping bag
        12. Tikar
        13. Selimut
        14. Pisau / parang
        15. Benang dan jarum
        16. Lampu suluh / head lamp
        17. Kompas
        18. Bekas air
        19. Sudu & garfu
        20. Pinggan & cawan
        21. Tali & tali rafia
        22. First aid
        23. Pemetik api / mancis
        24. Mess tin
        25. Dapur lilin
        26. Ubat nyamuk
        27. Lilin
        28. Bekalan makanan
        29. Camping stove  & gas
        30. Beg plastik
Haha, ni je terlintas setakat ni, kalo agak2 tak tau ape term2 yang aku tulis tu korang google la and amik tau ape kegunaannye. Peace!


No comments:

Post a Comment