Monday, October 1, 2012

Pahang trip (Part 1)..

Weekend baru2 ni aku and kawan diploma pegi weeding membe kitorg dekat Kg. Miang, Pekan. Aku and Alis bertolak dari Klang jumaat malam dalam kol 8.30 ke KL. Malam tu tido uma Pana and Kay dekat Panta Dalam, Bangsar. Lame tak berjumpe so pe lagi, borak tak ingat dunia la. Kitorg g mid jap malam tu sbb carik hadiah. Adegan kelaka gile pasal vacum sampai aku rasa cm nak tgolek dah gelak2 kat dalam mid tu.

Esoknye ari sabtu kitorg gerak kol 6.20am (gile awalkan) sebab nak sempatkan dengan akad nikah Lya ni la kol 10am. Buat konvoi 2 kete, 1 lagi kete jumpe kad tol gombak. Dalam kete alis ade aku, pana, and kay. Kete pady lak ade nazli, yat, azie and pingu. Pingu ni kitorg pick up kat KIPSAS kuantan. Sampai pekan dalam kol 11 rasenye, lame gile nak tunggu sampai. Panas bontot asenye haha.

Dekat sana bukan kitorg jumpe pengantin dulu tapi jumpe kawan2 diploma. Ade hajar, ana, lyn, umai, and aween. Macam pra-reunion dah rasa. Borak sampai tak ingat dunia pastu baru la masuk dalam rumah tengok bridge, Aliaa. Cunnnnnnn haha. Aliaa sah jadi isteri Hazmin dgn sekali lafaz je. Tym ni tak pasal aku kena teman Aliaa baca talak Khul kat depan tok kadi, tak tahu la kenapa aku yg dye tarik. Haha lame gile, sampai kebas kaki aku dok bersimpuh kat depan tu. Selesai weeding kitorg bergambar pulak la, tak cukup kat tempat kenduri siap pegi kat muzium pulak la ha.

Pastu malamnye, kitorg bermalam kat umah Jannah. Tapi tym ni tinggal aku,alis,pana and kay je. Yang laen sume terus balik. Mak Jannah buat puding raja (sajian istana dizaman silam). Ni lah 1st tym aku try mende ni, sedap! Kitorg pegi TC mlm tu, emm kenangan terimbau lagi. Ni antara tempat aku lepak masa praktikal dulu la juga salah 1 port dating with him. Haha, sedih2! Nak dijadikan kebetulan la kot malam tu ade sambutan mooncake la pulak. Tepi pantai penuh lilin and tanglung. Cantikkk!!!!!

Esoknye iaitu hari ahad kitorg gerak balik kol 8.30am tapi singgah uma kay dulu dekat Maran. Kat situ macam2 la kitorg bawak balik and yg bestnye aku dapat pelam yg dok kempunan gile masa gi wedding mmbe aku kat Sabak last week. Dari lepas wedding Aliaa aku jela dok drive memandangkan aku tau jalan sana and Alis malas nak drive. Tapi lepas dari Maran alis drive sb aku nak tido. Haha ngantok weh, flat gile rase.

Segala macam gambo nanti aku upload untuk "Pahang trip (2nd part)". Kat enpon aku tak banyak snap so tunggu jela kekawan upload baru ley nak attach kat sini ha. Hehe.





No comments:

Post a Comment